Raport dostępności 2025

posted Mar 31 2021

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: 6.02.2025 r.
Numer identyfkacyjny REGON: 09052222800000 Nazwa i adres podmiotu publicznego:
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu zwik@zwik.com.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz magdam@zwik.com.pl
Telefon kontaktowy 523324596
Data 06-02-2025
Miejscowość Świecie (miasto)
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo kujawsko-pomorskie
Powiat świecki
Gmina Świecie (miasto)

Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 1
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 0
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 0
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni
komunikacyjnych 1
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 0
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 1
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
Rozwiązania architektoniczne (nie) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (nie)
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy 0
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 1
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0
5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
Procedury ewakuacji lub ratowania (tak)
Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (nie)
Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku 0
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 1
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
Na parterze budynku znajdują się biura obsługi interesantów, na piętrze budynku biura zarządu i sala konferencyjna. W budynku nie ma windy.
Poziome ciągi komunikacyjne są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami. Pomiędzy korytarzami a biurami na obu piętrach brak progów, nierówności, przewężeń,
stromych lub śliskich powierzchni i innych barier ograniczających poruszanie. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Dla obiektu opracowano instrukcję bezpieczeństwa pożarowego, oznaczono kierunek i drogi ewakuacyjne, opracowano
procedury ewakuacyjne i przeszkolono pracowników. Przed budynkiem brak jest miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
(Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych 1
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 1
Tabela zgodności stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej Zgodność z UdC
www.zwik.com.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)
Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania Zgodność z UdC Blisko
https://play.google.com/store/apps/details?id=sisms.groups_only
Zgodna (tak) Częściowo zgodna (nie) Niezgodna (nie)
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 04.04.2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu następujących niezgodności
i wyłączeń: część dokumentów pdf posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR); nie wszystkie dokumenty pdf są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących
(np. nieprawidłowo przygotowane tabele, brak znaczników sekcji nawigacyjnych czy tytułów itp.); zdjęcia, obrazki oraz pliki pdf zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego; mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/
środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK (nie) NIE (tak)
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK (tak) NIE (nie)
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS
lub komunikatorów internetowych TAK (tak) NIE (nie)
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)
e. Przesyłanie faksów TAK (nie) NIE (tak)
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
(tłumaczenie online) TAK (nie) NIE (tak)
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty TAK (nie) NIE (tak)
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot
zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
od razu (nie) w ciągu 1 dnia roboczego (nie) w ciągu 2-3 dni roboczych (nie) powyżej 3 dni roboczych (nie)
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK (nie) NIE (tak)
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne TAK (nie) Liczba NIE (tak)
b. Systemy FM TAK (nie) Liczba NIE (tak)
c. Systemy na podczerwień (IR) TAK (nie) Liczba NIE (tak)
d. Systemy Bluetooth TAK (nie) Liczba NIE (tak)
e. Inne TAK (nie) Liczba NIE (tak)
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności
(głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (tak) NIE (nie)
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (nie) NIE (tak)
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (nie) NIE (tak)
4. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy
komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)
TAK (nie) NIE (tak)
Liczba wniosków – ogółem
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem 0
z tego w postaci wsparcia innej osoby 0
z tego w postaci wsparcia technicznego 0
z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu 0
Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?
Architektoniczna (nie) Cyfrowa (nie) Informacyjno-komunikacyjna (nie)
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego
Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej 0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej 0
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną 0
z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni 0
z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni 0
Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności 0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej 0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej 0
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego strona 3 z 4 z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
Opis słowny
2. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał
żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem 0
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni 0
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni 0
Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej 0
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery fnansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
Opis słowny
3. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał
skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem 0
z tego pozytywnie rozpatrzonych 0
z tego negatywnie rozpatrzonych 0
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)

Link do raportu Raport Dostępności 2025

ZWiK